March 24, 2011

Text Messages


Why do I even wait for you ...
" Why do I even bother to expect a call from you, expect a message from you, expect anything from you. Even when I know in the back of my mind that you aren't, I still constantly check my phone for your calls and texts, and I even check my formspring and look at the messages to see if maybe, just maybe ... you thought about leaving me something there. All I do is disappoint myself. Sometimes I walk away from my phone. Leaving it for an hour or two but then after all that I run to my phone with a smile on my face with that deceiving feeling of knowing that you either called or texted, only just to myself with a frown and a reason to keep my head down. It's almost like I have my back turned walking the opposite direction from you, but my little big heart pulls my shirt, trying to stop me and tell me that I'm not doing the right thing. I don't really know what I'm doing from this point on. I'm kind of incomplete without you. "
Kay, dalam post kali ni, just nak cerita pasal texts dan papejelah yang ada kene mengena dengannya. So, mesti korang ada texts yang korang takkan pernah rasa nak delete? Ada kan? Tak paham? Hurm, bak kata Tumblr, those texts that you don't want to erase. Mesti ada kan? Well, honestly, gua ada banyak. Sampai satu moment, sanggup saved dalam pendrive. K terlampau jujur -___-

Pernah tak anda sakit hati gila, sampai anda buat keputusan melulu untuk off phone. Kononnya dengan harapan, bila anda on phone tu, ada something yang boleh buat anda tersenyum. And pernah tak, bila anda dah rasa ready untuk berdepan dengan kenyataan, anda on phone dan lihat yang .... takda pape pun yang sampai. Rumors paling familiar :

a. Oh kay, dia dah tak ingat aku
b. Oh kay, dia dah tak perlukan aku
c. Oh kay, dia dah tak rindu aku
d. Oh kay, dia dah tak sayang aku
e. Oh kay, aku blah dari hidup kau. Tu yang kau nak

LOL LOL. Mesti pikir macam ni kan? Well done. Sekurang-kurangnya, anda tahu kebenarannya. Tapi, macam mana kalau ini bukan kebenarannya? Mungkin, ada yang menghalang mereka. That's why kita kena beri mereka peluang untuk explain perkara sebenar. Tapi kalau dah berjuta kali asyik kita bagi peluang, mereka pulak reka alasan, yang tu dah boleh campak dalam tong sampah dah. Nampak sangat tengah pergunakan kita, cari kita time mereka perlukan sesuatu dari kita je. Tak pun, time dia tengah bosan dan tak tahu nak buat apa. EHH, lempang laju laju nak ?

Sometimes, mesti anda rasa macam, what's the point kalau aku saved this old stupid messages? Nak simpan buat apa? Dah takda makna dah. Benda tu dah takkan berulang lahh. Simpan pun buat sakit hati . Baik aku delete je!!!
Owww, kejap. Jangan delete lagi! Cuba fikir panjang dulu. Tu je kan kenangan anda dengan mereka. Dah kalau semua nak delete, mana tinggal kenangan yang anda share bersama dia dulu? Bukan ke moment with them were used to be the happiest moment in your life? Okay, faham. USED TO BE. Pernah. Tapi ia tetap waktu paling bahagia. Habis tu, anda nak lupakan waktu paling bahagia anda bersama mereka dengan mendelete semua texts yang anda saved? Kalau rindu mereka nanti, nak tengok apa sebagai pengubat rindu? Texts tu ibarat apa yang mereka cuba nak sampaikan dekat kita. So, fikirlah dulu before nak bertindak.

Okay, gua faham. Kengkadang, kita tunggu mereka yang text kita. Tapi pernah tak terfikir kalau mereka pun buat perkara yang sama. Mereka pun tengah tunggu text dari kita. Okay, ni KALAU. Dan gua juga faham, bila anda dah turunkan ego anda dan cuba text sebab anda rindu, tapi respond yang mereka bagi tak seperti apa yang anda harapkan. Ibarat mereka tidak merindui anda dan tidak menghargai text yang anda hantar tu. Okay faham sangat. Rasa macam nak tolak je dia masuk longkang kan -.- Kay, mungkin mereka sesaje buat macam tu. Gua faham , sebab gua pun pernah buat macam tu jugak. Act macam gua tak hargai tapi sebenarnya gua happy (: Manusia ni memang pelik.

Nasihat gua ; Just, jangan terlampau berharap . Stop expecting , just assume.


If they miss you, they'll text.
If they want you, they'll say it.
And if they care, they'll show it.
If not, they can't be worth your time 
because you're obviously not worth them.


 

p/s I miss you and all your silly random texts. Please tell me if you do too :l