May 2, 2011

Fade away

Dah lama tak update post panjang panjang. Kejanggalan melanda diri -_____-


Macam mana nak mula eh. Err, kay. Semua orang tahu apa itu "sayang" kan? Ofkos semua pernah rasa menyayangi dan disayangi kan. Tapi tak semua sayang tu akan terbalas. Ada yang anggap kita main main. Ada yang anggap kita sekadar jaga hati. Ada yang anggap kita sesaja nak game. Kengkadang, mungkin ada yang tak serious, tapi tak semua. Sayang bukannya boleh dipaksa. Ia datang dan ia pergi.

Sayang boleh pergi. Sayang boleh pergi bila ia tidak dibalas. K macam ni, buat apa sayang orang yang tak sayangkan kita? Mesti kita fikir macam takda guna pun aku sayang dia kalau apa yang dia bagi sekadar pandangan benci, kata kata yang menyakitkan dan lain lain lah. Paling sedih, bila dia seolah olah buat something yang menunjukkan dia taknak kita dalam life dia. Automatically, perasaan sayang tu pergi sebab hati kita dah hampa gila gila kan.

Or . . .

Sayang boleh pergi bila kita dah penat tunjuk betapa sayangnya kita. Tapi dia still tak percaya. Ulang sekali lagi : dia fikir kita tipu, main main, sekadar jaga hati, tak serious. EHH EHH C'MON C'MON! Perasaan aku dekat kau hanya aku dan Allah je yang tahu. So stfu and stop acting like you know everything! Mungkin anda tengah keliru kan. K meh sini duduk, saya terangkan.

PERBEZAAN TAK DIBALAS DAN PENAT UTK TUNJUK

  • Tak balas : Dia langsung tak tunjuk rasa sayang langsung. Bahasa kasar , dia macam cakap dekat kita , "wey, blah doh kau dari sini. Benci ah aku dengan kau". K nampak macam tak kasar kan? Tapi, NAMPAK je macam tak kasar. Kalau dah kena macam tu baru tahu apa rasa dia. Hati ni bagai digelek bulldozer -___-
  • Penat utk tunjuk : Kita dah tunjuk dan dia balas. Tapi dia still keep going on kata yang sayang kita ni itu lah ini lah. Cth , "ya ya aku tahu kau sayang aku. Tapi sayang kau dekat aku . . . blablabla" K nampak tak. DIA TAK PERCAYA KITA LAH DER. Fuhh, penat lah cenggini D: 
    Tapi tapi tapi ... Kita tak boleh lah nak judge orang tu sesuka hati. Maybe dia buat macam tu ada sebab. Dan, si dia pun tak boleh nak salahkan kita kalau tetibe sayang kita dekat dia pergi. Sebab kan dah cakap, perasaan sayang ni boleh pergi. So, hargai orang yang sayangkan kita dan tunjuk kita sayangkan orang tu before semuanya terlambat. 

    Never assume that LOVE is enough to make someone stay or come back to you, because when the pain strikes the heart, love fades away no matter how great it was.



    p.s Please don't lose this love that I loved the most.